reklama

Ako je prakticky nemožné zorganizovať prednášku Toma Nicholsona

Na jednej nudnej hodine slovenčiny som surfoval na stránkach denníka Sme. Na spodku hlavnej stránky som narazil na 4 najzaujímavejšie blogy. Čítal som názvy a zaujal ma ten s názvom „O Slovensku, ktoré nik nechcel", blog Toma Nicholsona. Klikol som na to a začal som čítať. Písal o prednáškach, ktoré organizuje na stredných školách po celom Slovensku. Hneď ma to zaujalo a keď som si na konci prečítal jeho mail na ktorý ľudia mohli písať pripomienky a otázky rozhodol som sa mu napísať aj ja.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (98)

Mail som začal s tým, že sa len chcem uistiť, že príde aj na našu školu lebo by to bola veľká škoda zmeškať niečo také. Odpoveď znela, že to nemal v pláne ale rád príde. Keď som si túto odpoveď prečítal hneď som bežal za našim riaditeľom aby som sa spýtal či by to bolo možné. Bol trochu nadšený, že k nám je ochotný prísť Tom Nicholson a odpoveď znela aby sme sa dohodli a on to schváli. Tak som sa šiel dohadovať s Tomom Nicholsonom. Dohodli sme sa na dátume a čase. Všetko zdanlivo vyhovovalo. Potom ma napadlo, že keď už bude v našom meste Nicholson bolo by treba zorganizovať niečo väčšie, aj pre druhú strednú školu a pre verejnosť keďže téma bola dosť zaujímavá a to o hodnotách a o tom čo robiť s korupciou. Pre mňa problém, nad ktorým som veľa krát rozmýšľal ale nič ma nenapádalo. No body, ktoré Tom Nicholson prednášal ma dostali.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keď mi pán Nicholson potvrdil, že by bolo super keby tam bolo viac ľudí a verejnosť je vítaná ihneď som volal na druhú strednú školu kde mi riaditeľka povedala, že by boli radi keby mali tú príležitosť. „Wow", povedal som si, že bude už len treba nájsť priestory kde by sa zmestilo asi 150 ľudí. Ako prvé som šiel na mestský úrad, ktorý má veľkú zasadačku a kinosálu. No tam mi povedali, že kinosála stojí 35€ na hodinu + 20€ každá ďalšia hodina a veľká zasadačka 20€ na hodinu + 10€ každá ďalšia hodina. Keďže som študent je vylúčené aby som túto ponuku prijal. Oslovil som aj priamo primátora a prednostu mesta s otázkou či by nebolo možné aby mesto bolo spoluorganizátorom prednášky čím by som získal kinosálu zadarmo, veď aj tak je stále prázdna, no keď sa dozvedeli, že prednášať má Tom Nicholson o hodnotách a korupcii odpovedali, že by to bolo proste blbé keby do toho šlo aj mesto. Moja odpoveď „?!". Ale na druhej strane si priznajme, nikto nerobí nič proti sebe. Takto som odišiel z mestského úradu s tým, že nechápem ako mi môže niekto taký povedať niečo také. Ďalej som mal na zozname potencionálnych priestorov miestne múzeum. No tam mi povedali, že majú priestory pre maximálne 50 ľudí. Takže toto padlo tiež. Zapálil som si cigaretu a šiel som na základnú školu, ktorú som navštevoval. Kým som čakal na riaditeľa rozprával som sa so zástupcom školy. Škola má veľkú telocvičňu a veľkú spoločenskú miestnosť no keď prišiel riaditeľ a vypočul si ma povedal mi, že to nie je možné lebo by to vyzeralo ako keby bol proti obom stredným školám, ktoré na svoje akademické územie nechcú pustiť nikoho len svojich študentov. Moja odpoveď: „?!".

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vyšiel som zo školy a zapálil som si ďalšiu cigaretu. Keďže som vyčerpal všetky priestory (stredné školy majú priestor len pre svojich žiakov, mestu treba zaplatiť lebo sa samo dobrovoľne nechce zničiť, základná škola je z mojej strany nepochopená, múzeum je malé) napadla ma ďalšia alternatíva. Spraviť dve prednášky. Takže som vytočil Toma Nicholsona a spýtal som sa či by bolo možné zorganizovať dve prednášky keďže nemám priestor kde by sa zmestilo 150 ľudí. Súhlasil takže sme sa dohodli na dvoch prednáškach. Môj plán bol aby prvá prednáška bola pre jednú strednú školu, ktorá tvorila najväčšiu časť publika, v ich škole a druhá, pre asi 30 žiakov zo štvrtého ročníka a verejnosť, v múzeu. (Žijem v malo meste nezainteresovaných ľudí takže bolo optimistické čakať, že by o 12:30 prišlo na prednášku viac ako 20 ľudí.) S týmto plánom som zase šiel do múzea. Tam mi ale povedali, že musím napísať žiadosť aby to mali niečim podložené ale, že to bude možné. „Super" vravím si. Druhý deň ráno bola žiadosť na stole riaditeľky a ako povedala vrátil som sa na ďalší deň. Oznámila mi, že moju žiadosť preberali ale keďže sú inštitúcia pod iným vedením nie je možné zorganizovať prednášku Toma Nicholsona o hodnotách a korupcii. Odôvodnila to tým, že napísal Gorilu a je to kontroverzné. Moja odpoveď zase „?!". To už som fakt nechápal. Ale fajn, stále som počítal s našou školou. Síce by som z plánu vynechal verejnosť ale aspoň by sa moji spolužiaci niečomu priučili. Takto som prišiel za riaditeľom a ten trochu váhal a potom mi povedal aby som prišiel neskôr. Posedel som si na dvoch hodinách a zase som mu klopal na dvere. To mi už povedal, že keby to bolo v múzeu kľudne by žiakov uvoľnil ale keďže sme štátna inštitúcia a Tom Nicholson je kontroverzný na našej akademickej pôde sa to neuskutoční. „On nejde prednášať o politike ale o hodnotách, histórii Slovenska a korupcii ako takej" vravím. Ale nie, oni vraj niečo povedia a o niečom inom prednášajú. Nahnevaný som odišiel.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Všetky moje možnosti boli vyčerpané a vďaka tomu, že sa každý hrá na svojom piesku, každý robí to čo ostatní, všetci nadávajú ale nie sú ochotní nič spraviť sme prišli na našom gymnáziu o fakt dobrú prednášku Toma Nicholsona. Neviem čo je v dnešnej dobe viac edukačné ako učiť mladých ako zmeniť túto dobu aby po vysokej škole neskončili na úrade práce a neprihadzovali do vrecka tým hore.

Všetkým, ktorí mi pomohli ďakujem.

Martin Mulik

Martin Mulik

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

študent a fotograf blúdiac v spleti myšlienkových pochodov Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu